Omzetstijging in 2018? Stel de magische vraag ....

Stel het is 1 januari 2018 en om 09.00 uur kijkt u op uw dashboard: Omzet: € 0,=. De teller staat op 0, zoals ieder jaar op 1 januari. Altijd weer even schrikken. U vraagt zich af: Zou ik dit jaar weer een omzetstijging kunnen realiseren?

Hoe zorgt u ervoor dat de ambitieuze doelen die u stelt ook daadwerkelijk op tijd gerealiseerd worden? Doelen stellen = doelen realiseren als u de magische vraag stelt nl. wat moet waar zijn om uw doel te realiseren? Ik denk dat dit wat uitleg nodig heeft.

Stel: u wilt een omzetstijging realiseren in 2018 van 10 %. Ik stel u dan de vraag: wat moet waar zijn om die omzetstijging van 10% te realiseren? Ik stel deze magische vraag voor alle 11 succesfactoren:

Wat moet waar zijn op het gebied van leiderschap om de omzetstijging te realiseren? Bijvoorbeeld

  • Ik coach mijn 10 belangrijkste professionals om sparringpartner van de ondernemer te worden.

  • Ik stop met de adviseurs te sturen op declarabele uren.

  • Ik bezoek mijn 10 belangrijkste klanten om hun verwachtingen van ons expliciet te maken.

Wat moet waar zijn op het gebied van innovatie om de omzetstijging te realiseren? Bijvoorbeeld

  • Ik creëer een klimaat waarin innovatie gedijt.

Wat moet waar zijn op het gebied van medewerkers om de omzetstijging te realiseren? Bijvoorbeeld

  • Zij verkopen op een gestructureerde en herhaalbare manier.

  • Zij detecteren klantbehoeften door een gestructureerd en herhaalbaar proces.

Wat moet waar zijn op het gebied van klanten om de omzetstijging te realiseren? Bijvoorbeeld

  • We bezoeken onze A klanten minimaal 1 keer per maand.

  • We weten op elk moment wat de drie belangrijkste behoeften van onze A klanten zijn.

Wat moet waar zijn op het gebied van systemen om de omzetstijging te realiseren? Bijvoorbeeld

  • Een kwantificeerbaar dashboard om de voortgang te volgen.

Wat moet waar zijn op het gebied van strategie om de omzetstijging te realiseren? Bijvoorbeeld

  • We hebben twee specifieke doelgroepen benoemd waar we ons op gaan focussen.

  • We hebben onze klanten verdeeld in A, B, C en D klanten en passen onze dienstverlening daarop aan.

  • We hebben ons onderscheidend vermogen helder voor ogen.

Wat moet waar zijn op het gebied van cultuur om de omzetstijging te realiseren? Bijvoorbeeld

  • De medewerkers werken meer bij de klanten op kantoor.

Wat moet waar zijn op het gebied van producten en diensten om de omzetstijging te realiseren?

  • We hebben één nieuw product, dat voldoet aan de expliciete behoeften van onze belangrijkste klanten.

Wat moet waar zijn op het gebied van marketing om de omzetstijging te realiseren?

  • We positioneren ons als expert op het gebied van ……

Wat moet waar zijn op het gebied van verkopen om de omzetstijging te realiseren?

  • De relatiebeheerders vinden het leuk om te verkopen.

  • De relatiebeheerders zijn getraind om de behoeften van de klant te achterhalen.

  • De relatiebeheerders zijn in staat om in de huid van de ondernemer te kruipen.

Wat moet waar zijn op het gebied van social media om de omzetstijging te realiseren?

  • We hebben een social media strategie.

  • De website wordt doelgroepsgewijs ingericht.

  • De effectiviteit van de conversie wordt gemeten en continue wordt geëxperimenteerd om de effectiviteit te verbeteren.

Alle 11 succesfactoren hebben een belangrijke functie om een omzetstijging van 10% te realiseren. Het is en, en, en, en niet of, of, of. Alles is met alles verbonden. Eén succesfactor verwaarlozen en het kan zijn dat u uw doel niet realiseert.

Reserveer een halve dag of een hele dag om de magische vraag te stellen uw omzet te vergroten. Dat kan alleen of met uw management team of uw management team en een aantal belangrijke medewerkers. Ik heb een ruime ervaring om dit proces te begeleiden.

Deze halve/hele dag is bijzonder geschikt voor ondernemers/leidinggevenden die geen tijd hebben. Ik kan u voorspellen dat deze dag enorm veel tijd gaat opleveren.

Interesse? Stuur me een mail en ik neem contact met u op.

Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Volg ons
  • LinkedIn Social Icon
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square

Dit is een paragraaf. Klik hier om uw eigen tekst toe te voegen.

Darts Business Development BV

 

Nico de Vrij

Jan van Ghestellaan 8

3054 CH Rotterdam

Telefoon: 010-4610587

Mobiel: 06-43029853

Mail: info@dartsbusdev.nl

  • LinkedIn - Black Circle
  • Facebook - Black Circle
  • Twitter - Black Circle

© 2016 Darts Business Development BV